Centraal Beheer Achmea

Het Maxdoro 'Team as a Service' brengt waardevolle kennis in het Even Appen Team

Centraal Beheer Achmea

Met de “even appen” app van Centraal Beheer Achmea wilde Centraal Beheer een logische aanvulling hebben op de alom bekende “even Apeldoorn bellen” mogelijkheid. Bij Centraal Beheer was er na de eerste voorzichtige stappen die gezet waren, behoefte om het project veel groter en professioneler neer te zetten. Alleen waar vind je zo snel deze hele specifieke know-how en ervaring binnen je bedrijf? Maxdoro’s Team as a Service was de oplossing voor Centraal Beheer.

Platform

iOS/Android

Uitdaging

  • Het bestaande team versterken met meer handen op het toetsenbord.
  • Brengen van meer focus, structuur en verfijnen in het product. Werken van grof naar fijn.
  • Minder tijdrovende en omslachtige manier van testen realiseren wat uiteindelijk de kwaliteit en ervaring van de app moet vergroten.
  • Trainen en opleiden van het bestaande “even appen” team met als uitkomst dat het op den duur helemaal zelfstandig kan zijn.

In de praktijk

  • Maxdoro levert een Team as a Service van mobile professionals aan Centraal Beheer Achmea. We doen dit met senior en medior iOS en Android ontwikkelaars en test automation engineers. Iedereen brengt zijn of haar eigen expertise en ervaringen mee.
  • Het Team as a Service gebruikt daarnaast standaard tools en methodieken om het project zo efficiënt en professioneel mogelijk uit te voeren. Onder andere:
    • Agile en Scrum methodiek
    • Test automation
    • Continuous delivery
  • De kennis en ervaringen van het Maxdoro team helpen niet alleen om het werk te doen, maar kunnen breed worden ingezet om de app direct te verbeteren en met adviezen te komen voor de verdere doorontwikkeling.

De resultaten

  • Los van de handige app die steeds weer verder wordt uitgebouwd, wordt dankzij onze senior ontwikkelaars de medior en junior ontwikkelaars al tijdens het werk naar een hoger niveau gebracht. Learning on the job en van elkaar! Met het vier ogen beleid wordt elk stukje code gereviewed en heb je dus korte feedback loops naar elkaar. Leren gebeurd bij ons altijd met de verdeling van 70% tijdens het werk, 20% kennis overdragen via coaching en feedback en 10% via trainingen en opleiding groeit het team en wordt het steeds zelfstandiger.
  • Doormiddel van onze automatische tests wordt het team grotendeels onafhankelijk van beschikbaarheid van test capaciteit, hierdoor is het risico op een bottleneck in het proces veel kleiner en gaat de kwaliteit direct omhoog. Hoe eerder een probleem gevonden is, hoe compacter de voetprint van het issue zal zijn.
  • Met het testen grotendeels geautomatiseerd en de hoge kwaliteit is er altijd een stabiele en klaar voor productie beschikbare versie van de app die weer uitgebracht kan worden. Kortom het ‘Continuous’ uitrollen van nieuwe features zonder gebonden te zijn aan uitgebreide release planningen en deadlines.

Heeft u een vraag of opmerking?

Neem gerust contact met ons op! Wij reageren op werkdagen binnen 24 uur.

  • Vergeet uw naam niet
  • E-mailadres is verplicht
  • Waarmee kunnen we u helpen?